yosemite , dag 1 - Reisverslag uit Incline, Verenigde Staten van verhoeckxusa14 - WaarBenJij.nu yosemite , dag 1 - Reisverslag uit Incline, Verenigde Staten van verhoeckxusa14 - WaarBenJij.nu

yosemite , dag 1

03 September 2014 | Verenigde Staten, Incline

Nu was het dan tijd voor de eerste wisseling van hotel. Na ontbeten te hebben vertrokken we richting yosemite! Dat was maar goed ook, want in san francisco hing mist, een dik pak bewolking, het was 17 graden en het regende zelfs! Met gierende banden eruit dus en al een uur nadat we SF uit waren (via de kilometers lange bay bridge) steeg de temperatuur al naar 36 graden, en voorlopig zal dat de temperatuur nog een paar weken blijven! Na steeds vaker door bergen te moeten rijden zijn we gestopt in mariposa. DE stad in dit gebied. Als er 1000 mensen wonen is het veel en ze hebben een donut winkel, een vervallen Chinees restaurant en een supermarkt! Bij de donut winkel een 'heerlijke' donut op, maar wat al snel opviel dat ze hier geen beschikking hadden over kappers, scheermesjes, haarverf, deodorant en ook een sportschool leek te ontbreken! Nadat dave en Robin opeens met 48 flessen water een koelbox en een ijsblok aankwamen gingen we ook hier maar weer met gierende banden vandaan ( ter vergelijk: bovenstaande kostte 23 dollar, op fishermans wharf waren 5 flesjes 27 dollar). Na een nog meer bergachtige weg dook opeens onze lodge op na 30 mail na deze metropool! We zitten dus echt in de middle of nowhere. Snel yosemite national park opgezocht en dat is echt adembenemend mooi. Weet er eigenlijk geen woorden voor te verzinnen , dus bekijk de plaatjes maar!! ( als onze fotograaf Edwin Smulders Bak WiFi heeft komen ze erop!!) wordt vervolgd groetjes...

• 03 September 2014 - 17:28

Xan.:

Zo leuk om te lezen! Nu de foto's nog !!!.....

• 04 September 2014 - 21:41

Mirjam :

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en om de foto's te bekijken.
    Heel veel plezier nog daar!