31 augustus - Reisverslag uit Opera Plaza, Verenigde Staten van verhoeckxusa14 - WaarBenJij.nu 31 augustus - Reisverslag uit Opera Plaza, Verenigde Staten van verhoeckxusa14 - WaarBenJij.nu

31 augustus

31 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Opera Plaza

De eerste volledige dag stond in het teken van Alcatraz.
We waren om half acht wakker, dus het leek er op dat de jet lag wel mee viel.
We konden gelijk FC Twente-Feyenoord volgen op onze nuchtere maag.
Na een ontbijtje (...) bij Starbucks zijn we met een tram naar pier 33 gereden.
Het was zo druk in de tram dat we nog geen eens konden betalen, lekker Nederlands!
We maakten nog even kennis met de slechte kant van deze stad toen een zwerver die naast Dave zat hem op een minder leuke manier aansprak.
Uiteindelijk liep dit wel los, maar het was wel even schrikken.
Met de boot naar Alcatraz gevaren, duurde een kwartiertje.
Op Alcatraz hebben we een rondleiding gehad.
Het was prima te volgen in het Nederlands.
Het was in een woord indrukwekkend.
Een aanrader voor iedereen die hier ooit heen gaat.
Een goed beeld van het gevangenis leven in het midden van de 20e eeuw.
Weer op het vaste land aangekomen hebben we een lekkere hamburger gegeten.
Na een wandeling door hevig oplopende straten kwamen we bij Lombard Street.
Dit is een beroemde kronkelende straat, waar Bassie en Adriaan ooit een van hun afleveringen hebben opgenomen.
Daarna hebben we een rondrit gemaakt met een hop on hop off bus.
San Francisco is een stad met heel veel gebouwen uit de periode 1910-1920, die er opvallend modern en nieuw uit zien.
's Avonds gegeten bij een Italiaan en daarna weer moe en vol van indrukken onze bedden in.

• 01 September 2014 - 17:51

Amber:

Vooral dat ontbijtje bij starbucks en een hamburger als lunch spreken mij wel aan!! Veel plezier verhoeckxjes xxxxx

• 01 September 2014 - 20:35

Bothjes Zevenhuizen:

Klinkt goed, die zwerver zit altijd in die tram, is een act voor candid camera. Het is wel een geruststelling dat ze iedereen weer laten gaan die Alcatraz. Hebben jullie Clint Eastwood nog gezien ? Die probeert er al vanaf 1972 af te komen. Net als de beroemde Birdman die vogeltjes hield. Die Amerikaanse caloriebommen gaan er voor zorgen dat jullie na 3 weken met een schoenlepel in je vliegtuigstoel moeten. Lekker die gratis refills !!! We wachten op het volgende verslag .........